اهمیت عضلات پا برای مردان

آشنایی با 9 الگوی نامتعارف در لباس پوشیدن
۹ الگوی نامتعارف در لباس پوشیدن
۲۲/۰۷/۱۳۹۶
بهترین فروشگاه لباس مردانه تهران
فروشگاه ال سی وایکیکی نمایندگی پالادیوم تهران
۲۳/۰۷/۱۳۹۶
مهمترین تاثیرات تمرینات پا برای مردان

اهمیت عضلات پا برای مردان

اهمیت عضلات پا برای مردان

عضلات پا یکی از گروه های عضلانی مهم در بدن برای مردان به حساب می آیند اما متاسفانه توسط بسیاری از ورزشکاران نادیده گرفته می شود زیرا گمان میکنند که در پرورش و زیبایی بدن و رسیدن به تیپی مردانه نقشی ندارد,در حالی که این یک تصور اشتباه و عامیانه است و دلیل آن نیز عدم آموزش و اطلاع رسانی کافی در رابطه با نقش عضلات پا در ساخت کلی بدن  مردان است.
عضلات پا جزو بزرگترین عضلات بدن محسوب می شوند و دقیقا به همین دلیل در زمان تمرینات انرژی زیادی مصرف میکند و حتی در زمان ریکاوری نیز این عضلات پا هستند که بیشترین میزان انرژی را دریافت میکنند و این خود بزرگترین منفعت تمرینات پا است که می تواند باعث چربی سوزی فراوان شود؛ علاوه بر این، تحت تاثیر قرار گرفتن این عضلات به وسیله تمرینات چند مفصلی و مادر مانند اسکات، می تواند ترشح هورمونهای آنابولیک مانند تستسترون را به مقدار زیادی در بدن مردان  افزایش دهد و این خود یکی دیگر از معجزات عضلات پا است زیرا افزایش سطح تستسترون با افزایش عضله سازی همراه است و این عضله سازی تنها مختص به پا نمی شود بلکه کلیه عضلات بدن تاثیر افزایش سطح تستسترون را خواهند دید.از این رو اکثر افرادی که از رشد عضلات خود ناراضی هستند به این دلیل است که تمرینات عضلات پا را نادیده گرفته اند.


برخی دیگر از دلایلی که باعث می شود تا مردان عضلات پا را همیشه در زمان تمرین در اولویت قرار دهند:

اگر تمربنات پا را از برنامه تمرینی خود حذف کنید کم کم تقارن بین بالا و پایین تنه شما از بین خواهد رفت و بدن شما زیبایی خود را از دست خواهد داد.
پاهای شما تکیه گاه شما در اجرای خیلی از حرکات بدنسازی هستند. اگر پاهای شما ضعیف باشد هیچگاه نمی توانید تمرینات بالا تنه را به خوبی اجرا کنید و دچار مصدومیت می شوید.
تمرین های عضلات پا عموما به غیر از پا بسیاری از عضلات دیگر را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.به طور مثال حرکت اسکات حرکتی است که تمامی عضلات بالاتنه را درگیر می کند و تاثیر زیادی در رشد عضلات کلی بدن دارد.

در دوران میانسالی و کهنسالی شما به پاهایی نیاز دارید که بتوانند شما را در انجام کارهای روزانه کمک کنند به عنوان مثال تمرین دادن عضلات ران باعث می شود تا فشار از روی مفاصل زانو برداشته شود و کمتر دچار درد های موضعی شوید..

 ریسک ابتلا به بسیاری از عارضه ها با تقویت عضلات پا کاهش چشمگیری خواهد داشت. به عنوان مثال “واریس سیاهرگ ها” در صورتی که عضلات ساق پای قوی ای داشته باشید و آن ها را تمرین دهید، کمتر شما را مورد هدف قرار خواهد داد و می تواند عوارض ایستادن و یا نشستن طولانی مدت در این زمینه را کاهش دهد.

 

اهمیت عضلات پا برای مردانReviewed by مردانه on Oct 15Rating: 3.5اهمیت عضلات پا برای مردانعضلات پا یکی از گروه های عضلانی مهم در بدن برای مردان به حساب می آیند اما متاسفانه توسط بسیاری از ورزشکاران نادیده گرفته می شود زیرا گمان میکنند که در پرورش و زیبایی بدن و رسیدن به تیپی مردانه نقشی ندارد,در حالی که این یک تصور اشتباه و عامیانه است و دلیل آن نیز عدم آموزش و اطلاع رسانی کافی در رابطه با نقش عضلات پا در ساخت کلی بدن مردان است.

عضلات پا برای مردان جزو عضلات اصلی بدن محسوب می شود و تمرین روی آنها بسیار ضروری است

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *