عملکرد ویتامین B در بدنسازی مردان

بهترین فروشگاه لباس مردانه تهران
فروشگاه نایک شعبه اقدسیه تهران
۱۵/۰۸/۱۳۹۶
بهترین فروشگاه لباس مردانه تهران
فروشگاه چرم مشهد ۷تیر تهران
۱۵/۰۸/۱۳۹۶
مهم ترین عملکرد ویتامین B در بدنسازی مردان

عملکرد ویتامین B در بدنسازی مردان

عملکرد ویتامین B در بدنسازی مردان

ویتامین‌های گروه B به طور کلی در چرخه متابولیسم سلولی نقش دارند لذا موجب افزایش متابولیسم بدن شده و رشد و تقسیم سلول‌ها را افزایش می‌دهند. این ویتامین‌ها در عملکرد درست دستگاه ایمنی و عصبی نقش دارند؛ و برای سلامت پوست و ماهیچه‌ها ضروری هستند. ویتامین‌های گروه B باعث کاهش استرس و افسردگی، و سلامتی پوست و اعصاب می‌گردند. همچنین در تحقیقی نشان داده شده‌است که افرادی که ویتامین B زیادی در خون خود دارند حتی اگر سیگاری باشند با خطر کمتری در ابتلاء به سرطان ریه مواجه هستند. برای دریافت ویتامین B بطور طبیعی از طریق رژیم غذایی‌تان، باید مقداری گوشت، مرغ یا غذاهای دریایی بخورید. در غیر اینصورت باید غذاهای غنی شده پیدا کنید یا از یک مکمل استفاده نمایید.

ویتامین‌های گروه B، محلول در آب هستند. ویتامینهای B6 و B12 بطور عمده در کبد و عضلات ذخیره می‌شوند، اما هرگونه مقدار اضافه معمولا از طریق ادرار دفع می‌شود. برای آنکه ویتامین‌های B کافی داشته باشید، باید آنها را به هر روشی از طریق رژیم غذایی‌تان دریافت کنید.ویتامینهای گروه B، روز به روز بیشتر در مکمل‌هایی بکار می‌روند که برای بهبود عملکرد ورزشی و تمرینی طراحی شده‌اند.ویتامینهای گروه B، نقش مهمی در سوخت و ساز انرژی و تجزیه مواد مغذی برای تامین انرژی ایفا می‌کنند. ویتامین B1 برای تجزیه کربوهیدرات‌ها به منظور تولید انرژی ضروری است.

  •  ویتامین B2 و B3  به سوخت و ساز کربوهیدرات، اسیدهای آمینه و چربی کمک می‌کنند.
  •  ویتامین B6، وظایف متعددی دارد. از جمله تولید سلول‌های قرمز خون و سوخت و ساز اسید آمینه و کربوهیدرات.
  •  ویتامین B12، عملکرد سلول‌ها را در دستگاه گوارش، مغز استخوان، و بافت عصبی تنظیم می‌کند.
عملکرد ویتامین B در بدنسازی مردانReviewed by مردانه on Nov 6Rating: 3.0عملکرد ویتامین B در بدنسازی مردانمصرف یک مکمل ویتامین B به خوبی یک فنجان قهوه یا یک نوشیدنی انرژی‌زا باعث افزایش ناگهانی انرژی شود.ویتامین B6 مصرفی شما، بهتر است بین ۱.۳ تا ۱.۷ میلی‌گرم در روز باشد.

مصرف یک مکمل ویتامین B به خوبی یک فنجان قهوه یا یک نوشیدنی انرژی‌زا باعث افزایش ناگهانی انرژی شود.ویتامین B6 مصرفی شما، بهتر است بین ۱.۳ تا ۱.۷ میلی‌گرم در روز باشد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *