غذای های مردانه

بهترین دکتر مردانه پوست و مو
دکترکامران جزایری-پوست و مو
۱۷/۰۷/۱۳۹۶
مهم ترین نکات لباس پوشیدن آقایان
نکات لباس پوشیدن آقایان
۱۷/۰۷/۱۳۹۶
غذاهای فوق العاده برای مردان

غذاهای مردانه

غذای های مردانه

10 ماده غذایی برای افزایش سلامت مردان

در این مقاله به دنبال معرفی مواد مغذیی هستیم که برای مردان مفیدند و باید در برنامه غذایی روزانه آنها وجود داشته باشد.

مردان به تمام طرق با زنان متفاوت اند ، بخصوص در مواد مغذی که بطور روزانه نیاز دارند.همانطور که چنین برنامه ای برای زنان نیزباید مد نظر قرار داده شود ، بطور ویژه در دوره های بارداری و یا برای پیشگیری از برخی بیماری های پرحضور در زنان مانند سرطان سینه.مردان نیز برای افزایش حجم عضلات و یا جلوگیری از سرطان پروستات نیازمند رعایت این برنامه روزانه هستند.
متاسفانه بسیاری از موادغذایی مورد استفاده در آقایان انتخاب های مناسب و بهینه ای نیستند.با اینکه تغذیه مناسب در سلامت مدران نقش موثری دارد اما همچنان بیماری های قلبی و سرطان در رتبه اول عامل مرگ و میر آقایان هستند.طبق تحقیقات انجام شده ، عموم مواد مغذی مناسب برای قلب دارای نقشی موثر در عملکرد الکتریکی (الکترولیتی) بدن نیز هستند.

مغزدانه ها دارای نقشی ضروری برای عملکرد کلی بدن و پیشگری در ضعف مغز استخوان ، کاهش حجم عضلات و آسیب های اکساینده محیط است.البته لازم به ذکر است که این مواد به تنهایی سلامت بی چون و چرای بدن شما را فراهم نخواهد کرد ، بلکه دارای نقشی اساسی در بدن شما هستند.در یک دید کلی ، عدم استعمال دخانیت و فعالیت منظم روزانه جز مهمترین عوامل سلامت در بدن افرادند.

باید این نکته را مد نظر داشت که استفاده از این مواد مفید به تنهایی منتج به نتیجه نخواهد بود ،بلکه برنامه منظم مصرف و الگوی مناسب مصرف منجربه بهترین نتیجه خواهد بود.لذا نحوه مصرف ، ساعات و میزان استفاده شما از این مواد بسیار حائز اهمیت است
در ادامه این مواد را معرفی خواهیم کرد :

  1. صدف : خالی از اغراق نیست اگر صدف را یک اسطوره ی غذایی معرفی کنیم ! در حقیقت مصرف روزانه تعدادی صدف منجر به تامین نیاز بدن به آنتی اکسیدان ها و روی می شود.همانطور که می دانید روی یکی از مواد پر مصرف در فعالیت های روزانه بدن است ، از فرایند تولید DNA گرفته تا ترمیم سلولی.
    تحقیقات نشان می دهد که استفاده از روی ،بطور ویژه ،منجر به ترمیم سلول هایی است که در سرطان پروستات نقش دارند.همچنین " بهبود عملکرد سیستم تناسلی ، افزایش حجم اسپرم ، تولید وبهبود تحرک اسپرم" وابسته به روی موجود در بدن است.
  2. موز : موز منبعی سرشار از پتاسیم و تامین انرژی در بدن است که در بهبود عملکرد سیستم وسلول های عصبی و متابولیسم پروتئینی بدن نقش مهمی ایفا می کند.پس با مصرف روزانه موز به عنوان صبحانه و یا پیش از فعالیت ها ورزشی ، لذت روزانه خود را دوچندان کنید.
    اگر به موز علاقه ای ندارید ، میتوانید از جایگزین های آن استفاده کنید : آب پرتغال ، شیر ؛گوجه فرنگی ، نخود و یا دیگر منابع تامین کننده پروتئین.
  3. ماهی : در حقیقت لیست غذاهای مهم بدون حضور ماهی ها، امگا-3 وچربی های سالم ناقص خواهد بود.اهمیت مصرف چربی های اشباع نشده بر هیچکس پوشیده نیست ، چرا که دارای نقش هایی اساسی در سلامت قلب ، گردش خون و سیستم دفاعی بدن اند و همچنین کاهش احتمال سرطان پروستات .
    ماهی هایی همچون سالامون ، ساردین ، ماهی تن ، قزل آلا ، منابعی غنی از امگا-3 و اسید های چرب اند.اسید های چرب منبعی مناسب برای تامین نیاز چربی بدن اند ، که در سیستم گردش خون نقش مهمی ایفا می کنند و دارای گلیسیرید کمتری اند.همچنین منجر به کاهش حس درد در ورزشکاران اند.همچنین می توانید برای تامین امگا-3 بدن خود به استفاده از موادی همچون گردو ، تخم مرغ ، سویا ، و روغن کانولا بپردازید.
    ماهی ها عموما منبعی سرشار از ویتامین D نیز هستند ، ماده ای که دارای نقشی اساسی در برنامه روزانه و سلامت بدن است که منجر به کاهش ابتلا به انواع سرطان ، فشار خون و بیماری های استخوان است.
  4. کلم بروکلی : با اینکه اغلب سبزیجات دارای نقشی مهم در برنامه غذایی اند ، با اینحال سبزیجات خاصی همچون بروکلی ، دارای نقشی اساسی در سلامت قلب و سرطان است.کلم بروکلی منبعی سرشار از ویتامین C ، پتاسیم و برخی مواد ضد سرطان بسیار قوی است.
    در یکی از بررسی های اخیر دانشگاه هاروارد ، چنین بدست آمد که افرادی که بطور منظم 5 بار در هفته به مصرف سبزیجات می پردازند ، دارای سلامت بدنی بهتری اند که این برنامه منجر به بهبود در سیستم گردش خون و سلول های سرطانی می شود.همچنین چنین سبزیجاتی حاوی آمینو اسید هایی هستند که منجر به کاهش ابتلا به بیماری های قلبی می شود.
    اگر شما هم مشابه با بسیاری افراد علاقه ای به کلم بروکلی ندارید می توانید به استفاده از مواد دیگری همچون کلم ، گل کلم و باک چوی بپردازید.
  5. مغز های برزیلی : بسیاری از دانه های بومی برزیلی منابعی غنی از منیزیم ، سلنیوم و آنتی اکسیدان های قوی است ؛ که منجر به کاهش ابتلا به بیماری های قلبی و سرطان و سلامت پروستات می شود.سلنیوم نیز منجر به کاهش LDL و یا چربی های بد خون می شود و همچنین کاهش و یا فروپاشی لخته های خونی و بهبود بیماری های قلبی.
    طبق توصیه محققین استفاده روزانه 55 میلی گرم از سلنیوم ؛و با استفاده از دانه های بومی برزیلی؛ برای افراد بالغ ضروری است.
  6. خانواده غلات : طبق بررسی های محققین ، تمام مردان بطور روزانه مقدار لازم از کربوهیدرات ها را دریافت می کنند ، اما مواد مناسبی را برای تامین این نیز انتخاب نمی کنند.
    یک رژیم غذایی مناسب ، برنامه ای است که توانایی تامین ویتامین ها ، مواد معدنی ، مواد مورد نیاز برای بیماری های قلبی و افزایش حجم عضلات را داشته باشد.بلغور و جو از مهمترین غلات اند که منبعی غنی ویتامین B است که منجر به کاهش LDL و سلامت پروستات می شود.پزشکان به استفاده روزانه 10-25 گرم از ویتامین B و با استفاده از منابعی چون جو ، سیب ، نخود و گلابی است.
  7. فیتواسترول های طبیعی : فیتواسترول ها ساختاری مشابه با کلسترول و استروئید ها دارند ، که بطور عمده در دانه هایی چون کتان ، کنجد و بادام زمینی و فندق یافت می شوند.گندم نیز می تواند منبعی برای فیتواسترول باشد که در منجر به کاهش جذب کلسترول در روده ها می شود.
    در حقیقت مردان بایاد استفاده 2 گرم از این ماده را در برنامه روزانه خود قراردهند که می تواند با استفاده از موادی همچون بادام زمینی ، کنجد ، کتان و فندق بدست بیاید.
  8. سویا : سویا ماده غذایی مهمی برای سلامت پروستات است که همچنین منجربه کاهش احتمال ابتلا به سرطان پروستات می شود.
    طبق تحقیقات اخیر استفاده روزانه 25 گرم سویا به عنوان بخشی از برامه غذایی ، می تواند منجر به کاهش کلسترول خون شود ؛ که این موضوع همچنین مورد تایید سازمان FDA نیز می باشد.
    پس توصیه می شود که خوراکی هایی که مشمول بر سویا باشند را برنامه غذایی خود قرار دهید ؛ مواردی همچون دانه سویا ، شیر سویا ، پنیر سویا ، توفو یا پنیر لوبیا.
  9. گوجی بری : گوجی بری نوعی گیاه از خانواده توت هاست.توت های آبی ، بنفش و قرمز از انواع توت هایی هستند که دارای نقش موثری در سلامت بدن مردان اند.این دانه های کوچک منابعی سرشار از فلاونید و آنتوسیان اند.
    در حقیقت توت ها دارای بیش از 4000 ترکیب متفاوت اند که همگی خواص آنتی اکسیدان را دارا هستند ، همچنین دارای ویتامین c اند.لذا توصیه می شود که در برنامه تغذیه روزانه خود استفاده از توت ها را نیز قرار بدهید.
    همچنین گوجی بری دارای نقشی مهم در افزایش حجم اسپرم و بهبود کیفیت تحرک اسپرم هاست.
  10. سبزیجات نارنجی و قرمز رنگ  : ویتامین C  و بتاکاروتن از جمله آنتی اکسیدان هایی هستند که در تامین سلامت پوست نقش مهمی ایفا می کنند.همچنین توصیه پزشکان به استفاده ازهویج ، کدو تنبل و سیب زمین شیرین است که منابعی سرشار از آنتی اکسیدان ها هستند.
    همچنین لازم به ذکر است که طبق تحقیقات سازمان پزشکی آمریکا ؛ وجود هر نوع از سبزیجات تیره رنگ در برنامه غذایی مردان نقشی اساسی را ایفا می کند.

مردانی که در برنامه غذایی خود سبزیجات ، مواد حاوی بتاکاروتن ، ویتامین C و پتاسیم را قرار می دهند دارای سلامت قلبی بیشتر و احتمال ابتلای سرطلان پروستات کمتری هستند.

غذای های مردانهReviewed by Moein on Oct 9Rating: 3.0غذای های مردانهاین مقاله مشمول بر معرفی غذاهایی مفید برای سلامت بدن است.رژیم غذایی که در ادامه معرفی می شود عموم برای پیشگیری سرطان پروستات و همچنین کاهش حملات قلبی مردان نقش چشمگیری دارد.

مردان به تمام طرق با زنان متفاوت اند ، بخصوص در مواد مغذی که بطور روزانه نیاز دارند.همانطور که چنین برنامه برای زنان نیزباید مد نظر قرار داده شود ، بطور ویژه در دوره های بارداری و یا برای پیشگیری از برخی بیماری های پرحضور در زنان مانند سرطان سینه.مردان نیز رای افزایش حجم عضلات و یا جلوگیری از سرطان پروستات نیازمند رعایت این برنامه روزانه هستند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *