نکات شروع بدنسازی

مهم ترین ویژگی های یک جنتلمن
ویژگی های یک جنتلمن
۲۵/۰۶/۱۳۹۶
مهمترین عوامل ریزش مو
مهمترین عوامل ریزش مو
۲۷/۰۶/۱۳۹۶
مهم ترین نکات شروع بدنسازی

نکات شروع بدنسازی

نکات شروع بدنسازی

امروزه بدنسازی یکی از ورزش های مورد علاقه بسیاری از افراد از رده های مختلف سنی می باشد. و هر کس به دلیلی شروع به انجام این ورزش می کند . جوانان و نوجوانان بیشتر برای زیبای اندام و داشتن  بدنی عضلانی به این ورزشی روی می آورند و افراد باسنین بالاتر بیشتر برای سلامتی جلوگیری از ابتلا به بیماری ها و همچنین بهبود قوای جسمانی و دورکردن تنبلی و خستگی های بی مورد شروع به بدنسازی می کنند . در هر صورت ورزش بدنسازی مانند سایر ورزش ها اصول و قواعدی دارد که باید با رعایت آنان این ورزش انجام شود. لذا چند پیشنهاد برای سهولت و گرفتن نتایج بهتر به شما ارائه می دهیم.

  • حتما زیر نظر مربی ورزش کنید
    اگر تازه این ورزش را شروع کردید حتی الامکان از یک مربی کمک بگیرید تا از فنون و تکنیک ها شما را آگاه کند و با انجام تکنیک ها شما به نتیجه دلخواه برسید و از آسیب های احتمالی این ورزش در امان باشید.
  •  از تمرینات سبک شروع کنید
    در ابتدای شروع بدن سازی شما باید از تمرینات سبک استفاده کنید؛ شما نمی توانید مانند افراد حرفه ای که چندین سال بدنسازی کار کرده اند تمرینات سنگین آنها را انجام دهید. باید از وزنه های کوچک استفاده کنید . در ابتدا حرکات پایه ای را انجام دهید.
  •  برنامه منظم داشته باشید
    طبق برنامه ورزشی خود حرکات را انجام دهید. باید در جلسه حرکات و تمرین های مناسب را انجام دهید و نمی توان بدون برنامه تمرین کرد. باید برنامه منسجمی برای پرورش همه اندام ها داشته باشید و منظم و پیوسته کار کنید تا همه قسمت های بدنتان با هم درگیر شده و هماهنگ حجیم و قوی شوند
  •  یک روز درمیان ورزش کنید
    این ورزش جز ورزش های سخت و سنگین می باشد مخصوصا برای افراد مبتدی؛ که نمی توان هر روز تمرین کرد. پیشنهاد می شود با فاصله زمانی مناسب تمرین کنید تا بدن فرصت باسازی و رفع خستگی را داشته باشد. و در دراز مدت بدن ما ورزیده تر و خستگی کمتر و راحتر می شود.
  •  در طول هفته تمرینات مربوط به همه اعضای بدن را انجام دهید
    برنامه شما باید طوری باشد که در طول هفته روی همه اعضای بدن کار شود. نمی توان یک هفته روی یک قسمت و هفته دیگر روی قسمت دیگری از بدن کار کرد. زیرا باعث افت بدن می شود. پس شما باید هماهنگ با هم همه اعضا را تمرین دهید.
  •  کار کردن با دستگاه را درست انجام دهید
    در این ورزش شما با انواع وسایل و دستگاه های سر و کار دارید که باید شیوه درست کار کردن با دستگاه های را یاد بگیرید و حرکات را درست و به صورت صحیح انجام دهید تا اندام شما هماهنگ و متوازن پرورانده شود.
  •  تمرینات خود را سخت تر کنید
    بعد از چند ماه که شروع کردید و تا حدودی با این ورزش آشنا شدید و بدن شما به نسبت ورزیده و آماده تر گشت شما می توانید تمرینات خود را سخت تر و حرفه ای تر کرده ، از جملیه اینکه تعداد حرکات در هر ست را بیشتر کرده و یا از وزنه های سنگین تر استفاده کنید.
  •  از وسایل مخصوص استفاده کنید
    برای جلوگیری از آسیب های احتمالی از کفش مناسب، مچ بند و کمریند مخصوص وزنه های سنگین استفاده کنید.
  •  تغذیه مناسب داشته باشید
    یک ورزشکار حرفه ای نمی تواند مانند افراد عادی تغذیه کند. مسلما برای انجام ورزش های حرفه ای و سنگین به انرژی و کالری و درنتیجه غذای بیشتری نیاز دارد تا انرژی لازم را برای انجام تمرینات خود به دست آورد . باید تغذیه خود را بیشتر کنید.
  •  از غذا های مقوی و سالم استفاده کنید 
    برای رفع نیازهای بدن و دریافت انرژی لازم سعی کنید از غذاهای سالم و غنی از پروتئین مانند گوشت، تخم مرغ و ... استفاده کنید. و میان وعده های مقوی فراموش نشوند. از خوردن فست فود خودداری کنید.
نکات شروع بدنسازیReviewed by جنتلمرد on Sep 17Rating: 3.0نکات شروع بدنسازیامروزه بدنسازی یکی از ورزش های مورد علاقه بسیاری از افراد از رده های مختلف سنی می باشد. و هر کس به دلیلی شروع به انجام این ورزش می کند . جوانان و نوجوانان بیشتر برای زیبای اندام و داشتن بدنی عضلانی به این ورزشی روی می آورند و افراد باسنین بالاتر بیشتر برای سلامتی جلوگیری از ابتلا به بیماری ها و همچنین بهبود قوای جسمانی و دورکردن تنبلی و خستگی های بی مورد شروع به بدنسازی می کنند .

جوانان و نوجوانان بیشتر برای زیبای اندام و داشتن بدنی عضلانی به این ورزشی روی می آورند و افراد باسنین بالاتر بیشتر برای سلامتی جلوگیری از ابتلا به بیماری ها و همچنین بهبود قوای جسمانی و دورکردن تنبلی و خستگی های بی مورد شروع به بدنسازی می کنند .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *