علائم کمبود هورمون جنسی در مردان

مهمترین عوامل مؤثر در جذابیت
عوامل مؤثر در جذابیت مردان
۰۸/۰۶/۱۳۹۶
عشق در نگاه اول
عشق در یک نگاه!
۱۵/۰۶/۱۳۹۶
کمبود هورمون جنسی مردانه

علائم کمبود هورمون جنسی در مردان

علائم کمبود هورمون جنسی در مردان

هورمون جنسی "تستوسترون"، هورمونی است در مردان که عامل تولید کننده اسپرم می باشد و در کنترل میل جنسی و توده استخوان نقش کلیدی ایفا می کند. عدم وجود تستوسترون کافی در بدن احتمال ایجاد ناباروری دارد. معمولاً با افزایش سن همه مردان کاهش تستوسترون را تجربه خواهند کرد اما برخی افراد زودتر درگیر آن می‌شوند. به همین دلیل مردان باید بیشتر مراقب نشان‌های پنهان آن باشند. علائم کمبود این هورمون اغلب ظریف بوده و برخی افراد آن را با علائم طبیعی پیری اشتباه می گیرند.
1. ریزش مو: ریزش مو بخش طبیعی از پیری است  اما تستوسترون نقش بسیار مهمی در رویش مو دارد. اگر در سنین جوانی و میان‌سالی دچار ریزش مو شدید، حتماً تستوسترون خود را چک نمایید.
2. افزایش وزن: پایین بودن سطح تستوسترون موجب افزایش چربی معده به صورت شدید می شود. حتی یکی از دلایل چربی دور کمر می‌تواند اختلال در ترشح این هورمون باشد. زیرا تستوسترون به تنظیم و جایگزینی عضله و چربی در بدن کمک می‌کند به گونه ای که نبود این هورمون، موجب تغییر این تعادل به نفع چربی به ویژه دور شکم خواهد شد. 
3. خستگی و کمبود انرژی: وقتی که مقدار تستوسترون در مردان پایین باشد حتی با وجود خواب کافی، بدن آن ها همیشه خسته و بی انرژی خواهد شد.
4. کاهش میل جنسی: تستوسترون هورمون جنسی مردان بوده و نقش کلیدی را در میل جنسی دارد. اگر متوجه افت شدید میل جنسی شدید به احتمال زیاد تغییرات غیر طبیعی در سطح میزان این هورمون ایجاد شده است.
5. اختلال در نعوظ: تستوسترون به نعوظ کمک می‌کند اما به تنهایی باعث ایجاد آن نخواهد شد. ولی با تحریک مغز موجب تولید یک مولکول اکسید نیتریک می شود که به تحریک نعوظ کمک می‌کند. میزان پایین تستوسترون پایین باعث اختلال در نعوظ خواهد شد.
6. تضعیف قدرت عضلانی: یکی از وظایف اصلی هورمون تستوسترون ایجاد تقویت عضلات است و کمبود آن موجب کاهش قدرت و حجم عضلات می شود.
7. تغییرات خلق و خو: مردان همچون زنان اگر دچارکمبود هورمون جنسی شوند دچار تغییر در خلق و خو خواهند شد.  بر اساس یک تحقیق علمی،کمبود تستوسترون می تواند عامل پیش زمینه برای «افسردگی» در افراد نیز باشد.

علائم کمبود هورمون جنسی در مردانReviewed by جنتلمرد on Sep 3Rating: 3.0علائم کمبود هورمون جنسی در مردانکمبود هورمون تستسترون در مردان موجب اختلال سیستم بدن شده و تغییراتی را در بدن ایجاد مسکند. در این مقاله این علائم و تغییرات را باهم بررسی می کنیم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *