مضررات مصرف قلیان برای آقایان

درمان سنگ کلیه
سنگ کلیه آقایان
۰۱/۰۷/۱۳۹۷
راه های از بین بردن موهای گوش
از بین بردن موهای داخل گوش آقایان
۰۳/۰۷/۱۳۹۷
مهم ترین مضرات قلیون

مضرات قلیون

مصرف قلیان آشکارا نشان داده است که تاثیرات مضری بر دو عضو حیاتی بدن به نام ریه‌ها و قلب دارد. سرطان ریه، سرطان مری، بیماری انسدادی ریوی مزمن، آمفیزم، پایین بودن وزن هنگام تولد نوزاد، افزایش حملات آسم و ذات‌الریه برخی از خطرات مربوط به کشیدن قلیان هستند.

یک سری باورهای نادرست و واقعیت درباره کشیدن قلیان وجود دارد که برای شما بیان می کنیم:

باور غلط 1- ازآنجا که تنباکوی قلیان از طریق آب فیلتر می‌شود، کلیه مواد مضر آن تصفیه می‌شود.

واقعیت 1- کشیدن تنباکو از طریق آب، مواد سرطان‌زای آن را تصفیه نمی‌کند. این دود می‌تواند به اندازه دود سیگار اثر مخرب بر روی ریه و قلب داشته باشد.

باور غلط 2- استنشاق دود قلیان ریه‌ها را نمی‌سوزاند، به همین دلیل مضر نیست.

واقعیت 2- دود قلیان وقتی استنشاق می‌شود، ریه‌ها را نمی‌سوزاند، زیرا از طریق آبی که در پایین آن قرار دارد خنک می‌شود. با اینکه دود خنک می‌شود، اما هنوز هم حاوی مواد سرطان‌زایی است که برای بدن مضر است.

باور غلط 3- کشیدن قلیان سالم‌تر از کشیدن سیگار است.

واقعیت 3- دود قلیان به همان اندازه دود سیگار مضر است. قلیان به طریقی متفاوت دود تولید می‌‌کند: دود سیگار از سوختن تنباکو ایجاد می‌شود، در حالی که دود قلیان از طریق گرم شدن تنباکویی که در کاسه‌ای بالای آن قرار دارد از طریق زغال تولید می‌شود. محصول نهایی آن یعنی دود، یکسان است که حاوی مواد سرطان‌زا است.

باور غلط 4- کشیدن قلیان به اندازه کشیدن سیگار اعتیادآور نیست، زیرا نیکوتین ندارد.

 

دود حاصل از مصرف قلیان ترکیبی از مواد دخانی و سوختی است که خطر جدی برای اطرافیان خصوصاً کودکان محسوب می شود و يك ساعت درمعرض دود قليان ماندن معادل مصرف 6 تا 8 نخ سيگار است. دود حاصل از مصرف قلیان مجموعه ای از مواد سرطان زای ناشی از سوختن ذغال است كه این مواد عامل اصلی بروز سرطان ریه، بیماریهای قلبی و عروقی، سرطان های ریه، لب، دهان، حنجره، مری، معده، لوزالمعده، مثانه ، کبد و روده بزرگ از عوارض بدخیم مصرف طولانی مدت استفاده از قلیان است.

استفاده از قليان بعنوان وسيله تفريحي و دردسترس بودن، عرضه روزافزون و شايع قليان در اماكن تفريحي و رستوران‌ها و قهوه‌خانه‌ها با تنباكوهاي ميوه‌اي و معطر موجب گرايش نوجوانان و جوانان به سمت مصرف آن شده است. اما تنباکو میوه ای به دلیل داشتن رطوبت موجب رشد انواع قارچ ها و میکروب های کشنده در آن می شود و افزودن الکل یا داروهای روانگردان به تنباکوی قلیانهای میوه ای  از دیگر خطرات استعمال این قلیانها به شمار می رود.

بسیاری از افرادی که درگذشته از قلیانهای میوه ای استفاده می کرده اند و دچار افت فشار و سردردهای چند روزه می شدند ،امروز بر این باورند که مصرف قلیان میوه ای در یک سال اخیر موجب سردرد، عدم تمرکز و به هم خوردن تعادل بدن آنها می شود.

مضررات مصرف قلیان برای آقایانReviewed by جنتلمرد on Sep 24Rating: 3.0مضررات مصرف قلیونمصرف قلیان آشکارا نشان داده است که تاثیرات مضری بر دو عضو حیاتی بدن به نام ریه‌ها و قلب دارد

مصرف قلیان آشکارا نشان داده است که تاثیرات مضری بر دو عضو حیاتی بدن به نام ریه‌ها و قلب دارد

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *