جلوگیری از سرطان پروستات

بهترین هتل های دنیا
گرانترین هتل های دنیا
۲۴/۰۴/۱۳۹۶
برنامه بدنسازی برای افزایش قدرت
مبانی بدنسازی قدرتی
۰۱/۰۵/۱۳۹۶

جلوگیری از سرطان پروستات

جلوگیری از سرطان پروستات

هر ساله تعداد زیادی از افراد در سراسر جهان دچار سرطان پروستات می‌شوند.  نمی‌توان این واقعیت را نادیده گرفت که رژیم‌غذایی تاثیر بسزایی در خطر ابتلا به سرطان دارد. اما اینکه بدانید دقیقاً چه موادغذایی برایتان مفید است و می‌تواند برایتان خطرناک باشد به شما کمک خواهد کرد برنامه‌غذایی برای خود تنظیم کنید که به ارتقاء وضعیت سلامت شما کمک شایانی کند.

گوجه فرنگی

لیکوپن یک ترکیب آنتی‌اکسیدانه، کاروتینوئید، است که رنگ قرمز گوجه‌فرنگی نیز به دلیل وجود آن است که همچنین یکی از عوامل پیشگیرنده و ضد سرطان معرفی شده است. یک مطالعه که در سال 2004 انجام گرفت که کاهش خفیف در خطر ابتلا به سرطان پروستات را با مصرف مقدار زیاد لیکوپن یا رژیم‌های غذایی که در آن از میزان زیادی گوجه‌فرنگی استفاده می‌شود، نشان داد. گوجه‌فرنگی سرشار از ویتامین‌های مفید بسیار و آنتی‌اکسیدان است که باعث می‌شود نقش مهمی در یک رژیم‌غذایی سالم ایفا کند.

 برای آماده‌سازی گوجه‌فرنگی باید در صورت امکان به آن گرما و چربی اضافه کنید. هرچه مدت زمان بیشتری آن را بپزید، لیکوپن بیشتری از آن به دست می‌آید. اضافه کردن چربی به صورت روغن یا گوشت نیز می‌تواند جذب لیکوپن را افزایش دهد.

بروکلی

همه سبزیجات چلیپایی مثل گل‌کلم، کلم‌پیچ و کلم بروکسل دارای فواید ضدسرطان هستند. با اینکه هنوز مشخص نیست که کدامیک از موادشیمیایی و ترکیبات مفید موجود در کلم بروکلی در محافظت از سلامت بدن نقش دارد اما سولفورافان بیشتر از سایرین مورد مطالعه قرار گرفته است. سولفورافان خود می‌تواند بعنوان یک آنتی‌اکسیدان عمل کند یا می‌تواند آنزیم‌های سم‌زدایی را در بدن تقویت کند. صرف نظر از طریقه کمک کردن بروکلی، مشخص است که بروکلی بسیار قوی و توانا در مبارزه با سرطان پروستات است. برخی محققان گفته اند که این سبزیجات یکی از قوی‌ترین عوامل ضدسرطان موجود است.

هیچ روش خاصی برای آماده‌سازی بروکلی وجود ندارد، از این جهت می‌توانید هربار آن را به طریق جدیدی استفاده کنید. می‌توانید گاهی آن را خام استفاده کنید و گاهی بخارپزشده. ترکیب آن با سایر موادغذایی ضد سرطان پروستات مثل گوجه‌فرنگی می‌تواند تاثیرات ضدسرطانی آن را افزایش دهد.

سویا

سویا، از دانه سویا گرفته می‌شود که یکی از پر پروتئین‌ترین گیاهان خوراکی است که به صورت‌های مختلف مثل شیر سویا، توفو و پودر پروتئین موجود است. سویا در برابر بسیاری از سرطان‌ها از جمله سرطان پروستات محافظت می کند. گفته می‌شود که تاثیرات سویا بخاطر محتوی ایزوفلاوون آن است که گاهی بخاطر اینکه اعمال استروژن انسانی را اما در گیاهان تقلید می‌کند، استروژن گیاهی نامیده می‌شوند. سویا یک ماده‌غذایی ضد سرطان پروستات است. استفاده از سویا بعنوان جایگزینی برای گوشت یا لبنیات هم می‌تواند خود پرفایده باشد زیرا رژیم‌های غذایی سرشار از گوشت و لبنیات می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان‌های خاص را بالا ببرد.

میزان محتوی ایزوفلاوون باتوجه به محصول سویای مورداستفاده متفاوت است و معمولاً هیچ قانون خاصی برای ترجیح دادن یک محصول به محصول دیگر وجود ندارد. سعی کنید به صورت متنوع از موادغذایی استفاده کنید و هر از گاهی نیز به جای سویا، گوشت یا لبنیات را جایگزین کنید.

بذر کتان

کتان گیاهی سالانه است که از آن برای درست کردن پارچه کتان یا لینن استفاده می‌کنند. بااینکه بذر کتان سرشار از امگا3 است اما مقدار زیادی لیگنان نیز در خود دارد که بعنوان آنتی‌اکسیدان عمل می‌کند. هم بذر کتان و هم روغن آن از ابتدای دهه پنجاه تاکنون بعنوان موادی ضد سرطان معرفی شده‌اند. بذر کتان در میان موادغذایی ضد سرطان پروستات دیگر، تنوع تهیه بیشتری دارد . بذر کتان به شکل آرد و بیسکویت‌ها و شیرینی‌های مخصوص صبحانه موجود است. روغن کتان نیز به شکل روغن خالص یا کپسول در بازار وجود دارد.

جلوگیری از سرطان پروستاتReviewed by جنتلمن on Jul 15Rating: 4.0جلوگیری از سرطان پروستاترژیم غذایی برای جلوگیری از سرطان پروستات . برای پیشگیری از ابتلا به سرطان پروستات چه بخوریم .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *