روش صحیح واکس زدن کفش

عینک دودی
راه های شناخت عینک دودی مناسب
۱۰/۱۱/۱۳۹۶
boye dahan
بهترین راه برای مبارزه با بوی بد دهان
۱۲/۱۱/۱۳۹۶
واکس کفش

جنتلمرد

اول از همه باید اگر وسائل کارتان مهیا نیست آن ها را تهیه کنید. خوب است یک جعبه یا کیف مخصوص این وسائل درنظر بگیرید.
شما به واکس، برس کوچک مخصوص مالیدن واکس به کفش، برس بزرگ برای براق کردن، یک دستمال نرم برای تمیز کردن کفش، یک مسواک کهنه برای تمیز کردن قسمت هایی از کفش که با دستمال به راحتی پاک نمی شوند و یک جفت دستکش نیاز دارید
برای تهیه واکس دقت کنید واکس کاملا هم رنگ کفشتان باشد.هنگام تهیه برس، برس هایی را انتخاب کنید که موهای نازک دارند و تراکم بیشتر؛ زیرا این برس ها با کیفیت ترند و بهتر به شما در واکس زدن کمک می کنند.
گرد و خاک کفشتان را به کمک دستمال کاملا بگیرید. اگر قسمت هایی از کفشتان لک یا گلی شده و با دستمال خشک به راحتی تمیز نمی شود گوشه ای از دستمال را با چند قطره آب نم دار کنید و به کمک آن کفش را تمیز کنید.

از یک کفش شروع کنید و با برس واکس  را بردارید و یک لایه نازک و یکدست از آن را با حرکات دورانی روی همه قسمت‌های کفش بزنید. به نوک و پاشنه کفش بیشتر توجه کنید و ترجیحا یک لایه  اضافی روی این قسمت‌ها بزنید چون این پنجه و پاشنه کفش بیشتر در معرض آسیب و کثیف شدن هستند. نقاطی را که به آسانی قابل دسترسی نیستند با مسواک یا تکه پنبه واکسی کنید. همین کارها را با کفش بعدی هم انجام دهید و 15 دقیقه صبر کنید تا واکس جذب شود سپس مرحله بعدی را شروع کنید.
وقتی واکس خشک شد با برس اضافات واکس را از روی کفش پاک کنید. همه سطح کفش را با حرکات رفت و برگشتی محکم و کوتاه برس بکشید، دستتان را از مچ حرکت دهید نه از آرنج. این مرحله اهمیت زیادی دارد چون گرمای تولید شده از حرکت برس به جذب بهتر واکس کمک می‌کند. برای این مرحله داشتن برس لازم است و احتمالا با تیشرت و پارچه نتیجه مطلوبی نخواهید گرفت اما اگر در مرحله اول از برس استفاده کرده‌اید در این مرحله باید از یک برس دیگر استفاده کنید. نقاط دور از دسترس را نیز با مسواک یا پنبه تمیز کنید.یک دستمال یا تیشرت کهنه تمیز بردارید و آنقدر روی کفش بکشید تا در حدی که می‌خواهید براق شود. ها کردن و دستمال کشیدن هم به براقی بیشتر کفش کمک می‌کند.

روش صحیح واکس زدن کفشReviewed by جنتلمرد on Jan 31Rating: 3.0روش صحیح واکس زدن کفشیکی از مهم ترین معضلات اقایان نحوه صحیح واکس زدن است

یکی از مهم ترین معضلات اقایان نحوه صحیح واکس زدن است

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *