شکنندگی موهای آقایان

مهم ترین نکات رنگ کردن مو
رنگ کردن مو آقایان
۱۱/۰۲/۱۳۹۷
بهترین دکتر مردانه پوست و مو
دکترعلیرضا ذاکر
۱۲/۰۲/۱۳۹۷
بهترین درمان شکنندگی موها

شکنندگی موها

شکنندگی موها

خشکی و شکنندگی موها عاملی است که نه تنها بر زیبایی ظاهری تأثیر می‌گذارد، بلکه نشانه‌ای از مشکلات و عدم سلامت درونی است. موهای شکننده رشد سالم و کافی نداشته و تأثیر غیر مستقیم و منفی در اعتماد به نفس شخص خواهد داشت. به طور معمول روزانه10تا 50 تار مو در فاز ریزش قرار گرفته و از سر جدا می‌شوند. اگر به هر دلیلی پیاز مو ضعیف شود، با کوچک‌ترین کشش یا فشاری از فولیکول مو جدا شده و دچار ریزش می‌شود. این ریزش می‌تواند رشد سالم و یکنواخت موها را دچار اختلال کند.

بعضی مواقع در شکنندگی مو، ریشه موها درگیر نشده و فقط ساقه موها آسیب می‌بیند و خرد می‌شود. بیماری‌هایی مثل کم خونی، کم کاری یا پرکاری تیروئید، مصرف بی‌رویه ژل موهای شیمیایی، استفاده از اتو یا سشوار با حرارت بسیار بالا از جمله عواملی هستند که در طولانی مدت می‌توانند باعث خرد شدن و شکنندگی موها شوند. این حالت شکنندگی در افرادی که از برس و شانه‌های فلزی استفاده می‌کنند و یا خیلی محکم موها را شانه زده یا با کش‌های پلاستیکی محکم موها را می‌بندند نیز بسیار شایع است. رژیم غذایی و کمبود ویتامین‌ها نیز در زیبایی و یا شکنندگی موها نقش بسیار مهم و اساسی را ایفا می‌کند.

هنگامی که موها بیش از حد خشک می‌شوند، هنگام شانه زدن، وقتی شانه به انتهای تار موها می‌رسد، احتمالاً صدای شکستن تارها را می‌شنوید. پوست سر به شکل طبیعی روغنی را تولید می‌کند که باعث می‌شود میزانی رطوبت در موها باقی بماند. سرعت انتقال و حرکت این چربی در تار موها به جنس موهای شما بستگی دارد. برای مثال، در موهای خیلی ضخیم و فر این روند بسیار کند است. هرچند اگر پوست سر بیش از حد لازم این چربی را تولید کند، شما باید با شست‌وشوی مرتب و بدون استفاده از نرم‌کننده آن را در کنترل نگه دارید. باید بدانید که آب و هوا و فعالیت‌های روزانه‌تان هم نقش مهمی در میزان رطوبت موهای‌تان دارند. برای مثال، اگر شناگر هستید، کلر آب در همراهی با خشکی هوای زمستان، موهایتان را بیش از حد خشک خواهد کرد. خشکی و از دست رفتن رطوبت و چربی موها باعث شکنندگی آنها می‌شود.

عمده مسئله مشکل‌آفرین هنگام رسیدگی زیاد و دستکاری فیزیکی موها، استفاده از ترفندهای گرمایی است. آسیب ناشی از حرارت بیش از حد وسایل آرایش مو مانند اتو یا سشوار می‌تواند باعث شکنندگی موها شود. ابزارهای مختلف رایج که با سیستم گرم کردن موها آنها را صاف یا فر می‌کنند یا حالت‌های متفاوت به آنها می‌دهند، بسیار برای موها مضرند. استفاده مداوم از آنها باعث می‌شود نه‌تنها انتهای موها حالت سوختگی پیدا کند، بلکه بافت موها را هم دچار آسیب می‌کند. البته مثلاً با استفاده گاه‌به‌گاه از سشوار، اتوی مو یا بابلیس، مشکلی ایجاد نمی‌شود و مسئله مشکل‌آفرین، زیاده‌روی و استفاده مکرر از آنهاست. به‌جز این مسئله، ترکیبات شیمیایی در بعضی رنگ موها، حالت‌دهنده‌ها و… نیز باعث ایجاد مشکلی مشابه می‌شود.

 

شکنندگی موهای آقایانReviewed by جنتلمرد on May 2Rating: 3.0شکنندگی موهاخشکی و شکنندگی موها عاملی است که نه تنها بر زیبایی ظاهری تأثیر می‌گذارد،

خشکی و شکنندگی موها عاملی است که نه تنها بر زیبایی ظاهری تأثیر می‌گذارد،

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *