عوارض شکاندن قلنج دستان

نکاتی دربارهی کفش مناسب شلوار جین
کفش مناسب شلوار جین
۱۹/۰۷/۱۳۹۷
نکاتی درباره جلیقه مردانه
جلیقه مردانه
۲۱/۰۷/۱۳۹۷
عوارض شکاندن قلنج دستان

شکاندن قلنج دستان

شکستن قولنج عادتی است که در بین حدود 68 درصد مردم رواج دارد و این درحالی است که اکثر آنها از عوارض و خطرات شکستن قولنج خبر دارند ولی بدون توجه به مشکلاتی که بعداز این حس راحتی حاصل خواهد شد ادامه به شکستن قولنج شان می کنند.شکستن قولنج

شکستن قولنجتازه های سلامت

 معمولا برای همه ما پیش می آید که بر اثر خستگی جسمی، یک کش و قوس به بدن خود می دهیم. بر اثر عادت فشاری را روی انگشتان خود وارد می کنیم یا با کج و راست کردن گردن و کمر که بر اثر خستگی ها مثلا نشستن های طولانی مدت ایجاد شده است، لذت شنیدن صدای شکستن قولنج را به جان بخریم. این صدای لذت بخش از کجا می آید؟ چرا بعد از شکستن قولنج احساس خوبی پیدا می کنیم؟ آیا این کار سلامت مان را به خطر می اندازد؟ با ما همراه باشید.

 به گفته متخصصان علت قولنج کردن مفاصل، ایجاد حباب های گاز دی اکسید کربن (CO2) است که با افزایش حجم داخل مفصل نوعی احساس تنگی در فواصل مفصلی ایجاد می کند و افراد با خم کردن مفصل شان، حباب به وجود آمده را می ترکانند و به اصطلاح قولنج شان شکسته می شود. در این حالت حجم مفصل به حالت عادی و طبیعی خود بر می گردد، اما این برگشت پذیری همیشگی نیست و به همین دلیل هم شکستن قولنج با آن صدای خوشایند به یک عادت تبدیل خواهدشد.

مفاصل بند انگشتان دست، زانو، قوزک پا، کمر و گردن موقع به اصطلاح شکستن، صدا می دهند. دلایل مختلفی باعث بروز این صداها می شود:

 

1- خارج شدن گازها:

دانشمندان می گویند مایع شفافی در مفاصل بدن شما وجود دارد که همانند یک روغن عمل کرده و باعث لغزیدن مناسب مفاصل روی هم می شود (یعنی مفاصل را روغن کاری می کند). این مایع لغزنده درون یک پوشش (کپسول) است و حاوی گازهای اکسیژن، نیتروژن و دی اکسید کربن است.

 

موقع شکستن انگشتان دست، مفصل انگشت تا آخرین حد خودش باز می شود. در حقیقت وقتی شما مفصل خود را به اصطلاح می شکنید، باعث کشیدگی کپسول مفصل می شوید و در نتیجه گازهای محلول از این مایع جدا شده و سریعاً خارج می شوند و حباب هایی را تشکیل می دهند. تولید این حباب ها باعث ایجاد صدا می شود.

برای صدا کردن مجدد همان مفصل، باید صبر کنید تا گازهای خارج شده به مایع مفصلی برگردند.

 

2- حرکت مفاصل، تاندون ها و رباط ها:

وقتی که مفصل حرکت می کند، محل تاندون تغییر می کند و کمی از جای خودش تکان می خورد. وقتی که تاندون به محل اصلی خود برمی گردد، ایجاد صدا می کند.

 

علاوه بر این وقتی شما مفاصل خود را جابجا می کنید، رباط ها سفت می شوند. این حالت بیشتر در مفاصل زانو و قوزک پا اتفاق می افتد و تولید صدا می کند. این صدا می تواند ناشی از سایش رباط ها بر روی هم باشد

عوارض شکاندن قلنج دستانReviewed by جنتلمرد on Oct 12Rating: 3.0عوارض شکاندن قلنج دستان شکستن قولنج عادتی است که در بین حدود 68 درصد مردم رواج دارد

شکستن قولنج عادتی است که در بین حدود ۶۸ درصد مردم رواج دارد

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *