مهم ترین دلایل ریزش مو در مردان

درب شیشه ای
بهترین راهکار برای باز کردن در سفت مربا
۱۹/۱۰/۱۳۹۷
شلوار جین مردانه
بایدها و نبایدهای شلوار جین
۲۲/۱۰/۱۳۹۷
ریزش مو

جنتلمرد

ریزش زیاد مو باعث نگرانی است. اما خوشبختانه درمان های مختلفی هم برای آن وجود دارند. دلیل ریزش مو و روش درمان آنها را شرح می دهیم.همه انسان ها موهایشان می ریزد، هنگامی که حمام هستید، موها را خشک یا شانه می کنید ممکن است چندین تار بریزد و این کاملا نرمال و عادی است. به طور متوسط، ما حدود 30 تا 100 تار موی خود را در طول روز از دست می دهیم. این اندازه نرمال ریزش موها است. دلیل آن هم از بین رفتن موهای مرده و جایگزینی موهای جدید است. اما اگر موهای شما بیش از این تعداد است، دچار ریزش غیرطبیعی هستید و باید آن را درمان کنید.مو از پروتئینی بنام کراتین در ناحیه خارجی پوست سر و توسط فولیکول های مو ساخته می شود. وظیفه فولیکول ها تولید مو می باشد، زمانیکه موی جدید ساخته می شود، موی قدیمی از پوست سر خارج شده و شما قادر به دیدن آن می شوید. در واقع تار مویی که از سر خارج می شود، رشته ای از سلول های کراتینی مرده است.مو به عنوان بافت نرم و همبند بدن محسوب می شود و از لحاظ ساختار و ترکیب شبیه پوست و سایر بافت های همبند بدن می باشد. بافت های همبند برای ترمیم، رشد و حفظ سلامت خود نیازمند مقادیری از مواد مغذی از قبیل منیزیم، کلسیم، منگنز، روی و ویتامین های A, B, C, E، پروتئین و... می باشند.امروزه به دلیل تغذیه نادرست و کاهش کیفیت مواد غذایی، کمبود بعضی از ویتامین ها و مواد معدنی در اکثر افراد دیده می شود.

غده تیروئید هورمون های بسیار مهمی از جمله: T3, T4 ، تیروکسین، کلسیتونین و TSH ترشح می کند، این هورمون ها وظایف مهمی در بدن از قبیل تنظیم وزن، تنظیم سوخت و ساز بدن، ترمیم و بازسازی بافت های بدن و غیره ایفا می نمایند.وقتی غده تیروئید کم کار باشد سبب کاهش سرعت متابولیزم بدن، خشک،  و شکننده شدن موها شده و در نهایت باعث ریختن موها می گردد، از طرفی دیگر به دلیل کند شدن سرعت متابولیزم بدن رویش مجدد موها نیز با سرعت کمتری روی می دهد که تدریجا باعث خالی شدن قسمت های مختلف سر می گردد.شاید زمان مناسبی باشد که بگوییم ارتباط، ضرورتا به معنای علیت نیست. فقط بخاطر اینکه این عوامل با ریزش موی بیشتر در ارتباط بودند، به این معنی نیست که یک رابطه‌ی علت و معلولی مستقیم وجود دارد. این ارتباط‌ها می‌تواند به این خاطر باشد که عوامل دیگری نیز وجود دارند که باعث این رفتارها و ریزش مو می‌شوند.
 با اینحال اگر این اطلاعات به شما کمک می‌کند که سیگار را ترک کنید، اجازه ندهید این نکته، مانع شما شود. با توجه به یافته‌های تحقیقی که در بالا آمد، ۵ راه پیشنهادی ما برای جلوگیری از ریزش مو اینها هستند:
 
۱. استرس را کاهش دهید.
 
۲. مصرف کافئین را کمتر کنید.
 
۳. سیگار را ترک کنید.
 
۴. کلاه بگذارید. برای محافظت در مقابل آفتاب از کلاه‌های حصیری و شل‌تر استفاده کنید.

۵. مصرف مواد غذایی که به افزایش تولید تستوسترون کمک می‌کنند را افزایش دهید

مهم ترین دلایل ریزش مو در مردانReviewed by جنتلمرد on Jan 11Rating: 3.0مهم ترین دلایل ریزش مو در مردان(ناقص)ریزش مو یکی از شایع ترین مشکلات اقایان است

مهم ترین دلایل ریزش مو در مردان

ریزش مو یکی از شایع ترین مشکلات اقایان است

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *