مهم ترین فواید ریش گذاشتن

حالت دهنده ها
عوارض استفاده از حالت دهنده های مو
۱۷/۰۹/۱۳۹۷
کت شلوار
راه های شستن کت و شلوار
۲۱/۰۹/۱۳۹۷
ریش

جنتلمرد

به طور کلی مو ها حفاظ خوبی در مقابل خورشید هستند. بعضی از متخصصان اعتقاد دارند مو ها مانند فاکتورهای حفاظتی (SPF) عمل می کنند. هر قدر موهای صورت بلند و متراکم تر بوده و ضخامت بیشتری داشته باشند، فاکتور حفاظتی شان قوی تر است.

وقتی بخشی از صورت با سبیل پوشیده شده، دیگر لازم نیست موهای این قسمت هر روز تمیز شوند، در نتیجه احتمال عفونت باکتری ها  کمتر می شود و مشکلات بعدی ناشی از آن نیز تا حدی رفع می شوند. متخصصان پوست و مو می گویند در این شرایط فولیکول های مو عفونت نمی کنند و به دلیل بسته شدن فولیکول ها، جوش ها و اکنه های صورت ایجاد نمی شوند.علائم

پیری پوست را می پوشاندافرادی که خنده عمیقی دارند یا می خواهند پیری پوست اطراف لب ها را بپوشانند، بهتر است از یک سبیل بلند و کلفت کمک بگیرند. گروهی از سبیل ها نعل اسبی هستند که برای این قبیل افراد مناسب به نظر می رسد چون دنباله های سبیل روی خط خنده امتداد می یابد و اثری از خنده باقی نمی ماند.

علائم حساسیت و آسم را به حداقل می رسانداگرچه درباره این ویژگی سبیل توافق جمعی وجود ندارد اما گروهی از متخصصان پوست و مو بر این باورند که موهای صورت می توانند علائم آسم و حساسیت را کاهش دهند و نقش حفاظتی در سیستم تنفسی دارند.البته بعضی ها هم کاملا با این فرضیه مخالفند. با این وجود نتایج چند پژوهش نشان می دهد افرادی که نسبت به عوامل حساسیت زا و آلودگی های محیطی حساس هستند، می توانند از این مزیت سبیل بهره ببرند. موهای پایین بینی مانند فیلترهایی عمل می کنند که می توانند از ورود ذرات و عوامل حساسیت زا به بینی جلوگیری کنند.

 

ریش از پوست در برابر آسیب‏های محیطی مثل سرما و باد هم محافظت می‏کند.پوست افرادی که ریش ندارند، در اثرمواجهه پوست با نور آفتاب، باد و سرما سریع‏تر خشک و چروکیده می‏شود.افرادی که عادت به تراشیدن موی صورت خوددارند، معمولا دچار مشکلاتی از جمله عفونت فولیکول مو می‌شوند اما در افرادی که ریش می‏گذارند، بروز این نوع مشکلاتکمتر است.نکته آخری که می‌خواهم به آن اشاره کنم این است که ریش در مردانی که دچار سرماخوردگی و گلودردمی‌شوند، تا حدودی می‌توانند نقش درمانگری ایفا کنند و باعث گرم نگه‌داشتن گلو و بهبود سریع‏تر ‏شود.اما تمام این فوایدبه شرطی به دست می‌آید که آقایان فرصت کافی برای رسیدگی به بهداشت ریش خود را داشته باشند.توصیه می‌شود روزانه ریش خود را با آب و شامپو بشویید، شانه کنید و در حد متناسب، اندازه آن کوتاه نگه دارید.

مهم ترین فواید ریش گذاشتنReviewed by جنتلمرد on Dec 10Rating: 3.0مهم ترین فواید ریش گذاشتنیکی از مهم ترین چالش های هر مرد ریش گذاشتن یا نذاشتن است

مهم ترین فواید ریش گذاشتن

یکی از مهم ترین چالش های هر مرد ریش گذاشتن یا نذاشتن است

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *