عوارض استفاده از حالت دهنده های مو

تیپ اداری
تیپ مردانه در محل کار
۱۴/۰۹/۱۳۹۷
ریش
مهم ترین فواید ریش گذاشتن
۱۹/۰۹/۱۳۹۷
حالت دهنده ها

جنتلمرد

عوارض ژل‌ها
از‌ آنجا که ژل از سطح سر جذب نمی‌شود مشکلی برای ریشه موها که در عمق پوست سر قرار دارد ایجاد نمی‌کند ولی اگر طولانی‌مدت روی پوست سر قرار گیرد طبعا مواد شیمیایی به ساقه مو آسیب رسانده و موجب شکنندگی موها یا موخوره، از بین رفتن درخشندگی و شفافیت موها و یا ایجاد دانه‌های شوره‌مانند می‌شود.از آنجا که تماس هر ماده شیمیایی با پوست احتمال حساسیت و علائم پوستی نظیر قرمزی، خشکی و خارش را در پی دارد توصیه می‌شود ژل‌ها تا حد امکان به ساقه پوست سر مالیده شود و از تماس آنها با پوست سر و صورت اجتناب شود.
حالت‌دهنده‌های مو از قبیل ژل یا موس و‌… تاثیر چندانی در ریزش موی سر ندارند و در اکثر موارد ریزش مو یک پدیده ارثی است که از سنین نوجوانی آغاز شده و با افزایش هورمون‌های مردانه به‌ویژه هورمون BHT همراه است.

موس یا فوم
یکی از حالت‌دهنده‌های مو فوم‌ها – موس- هستند که ساختار شیمیایی آن شبیه ژل ‌است؛ با این تفاوت که قوام ژله‌ای ندارد و کف‌مانند است. فوم‌ها مانند ژل، مو را خیلی خشک و غیرقابل انعطاف نمی‌کند؛ موس‌ها ظاهر غیرطبیعی‌ای را که ژل‌ها درست می‌کنند ندارند و موها را همیشه در حالتی طبیعی قرار می‌دهند.
موس‌ها در مقایسه با انواع ژل‌ها و حالت‌دهنده‌های مو دوام کمتری دارند و پس از گذشت مدتی کوتاه خشکی مو از بین می‌رود. البته همین دوام کم موس‌ها عیب بزرگ آنها هم محسوب می‌شود؛ به همین دلیل آرایشگران توصیه می‌کنند هیچ‌وقت موس‌ها را به تنهایی و بدون استفاده از سشوار و باقی دستگاه‌های حالت‌دهنده مو به کار نبرید ولی از سوی دیگر متخصصان پوست و مو درباره عوارض استفاده بیش از حد از وسایلی مانند سشوار هشدار می‌دهند زیرا باعث آسیب جدی به موها می‌شوند.
ذکر این نکته نیز ضروری است که هر حالت‌دهنده‌ای برای شما ساخته نشده؛ موس‌ها بسته به ضخامت موهای افراد و میزان چربی آنها در انواع مختلفی عرضه می‌شوند و بهتر است نوع مناسب آن را با توجه به نوع موی خود انتخاب کنید.

 

برای حالت دادن به موهای خود از حالت ‌دهنده‌ های گیاهی که عوارض کمتری دارند، استفاده نمایید. همچنین انواع گوناگون حالت ‌دهنده ‌ها مانند اسپری، ژل و چسب‌ ها در پایان روز باید از روی موها شسته شوند زیرا در غیر این صورت، به شکل ذره‌های خشک شده از موها جدا می ‌شوند و ایجاد شوره کاذب می‌ کنند. به همین دلیل، متخصصان به افراد توصیه می ‌کنند که در صورت امکان برای حالت دادن به موهای خود از حالت ‌دهنده‌ های گیاهی استفاده کنند که عوارض کمتری دارندبرای این که محصولات شیمیایی كمترین اثر را روی سلامت شما و اعضای خانواده‌ تان داشته باشند، بد نیست پس از این كه موهای تان را سشوار كشیدید و نوبت به استفاده از این محصولات رسید به حیاط یا ایوان منزل تان بروید و در فضای آزاد این محصولات را روی موهای تان اسپری كنید. باقی ماندن قطرات این افشانه ‌ها در فضای منزل و تجزیه شیمیایی آن می‌ تواند روی سلامت شما اثرات نا مطلوبی بر جای بگذارد.

عوارض استفاده از حالت دهنده های موReviewed by جنتلمرد on Dec 8Rating: 3.0عوارض استفاده از حالت دهنده های موحالت دهنده ها این روز ها اطراف ما را پر کرده است حال می خواهیم به ضررات انها بپردازیم

عوارض استفاده از حالت دهنده های مو

حالت دهنده ها این روز ها اطراف ما را پر کرده است حال می خواهیم به ضررات انها بپردازیم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *