مهم ترین علائم پروستات

sport
میزان اب مصرفی در هنگام ورزش برای مردان
۱۳/۱۱/۱۳۹۶
بهترین روش نگهداری از ریش تراش
نگهداری از ریش تراش
۱۶/۱۱/۱۳۹۶
پروستات

جنتلمرد

این بیماری را بیشتر در مردان جوانی که از نظر جنسی فعال هستند زیاد مشاهده می‌کنیم. علت آن هم وجود باکتری‌هایی است که هنگام مقاربت از راه مجاری ادرار وارد غده پروستات می‌شود و آن را ملتهب می‌کند و به تورم آن می‌انجامد. بیماران با شکایت درد کمر و درد در ناحیه تناسلی و زیر بیضه‌ها به پزشک مراجعه می‌کنند. همراه با این علائم عدم دفع ادرار نسبی را داریم. یعنی بیمار حس می‌کند نمی‌تواند بخوبی ادرارش را تخلیه کند و بعد از دستشویی همچنان احساس می‌کند مثانه‌اش پر است. ورم التهابی پروستات بیشتر در کسانی است که تقید اخلاقی کمتری داشته و ارتباطات جنسی متعددی با افراد متخلف دارند.

سرطان پروستات هم مانند بزرگی پروستات علامت دار است؟
برخلاف التهاب پروستات یا بزرگی پروستات، سرطان کاملا بی سر و صدا و بی علامت است. فقط با معاینه انگشتی از سوی پزشک و آزمایش تخصصی به نام پی اس ای می توان به وجود بیماری پی برد. بنابر این افراد در معرض خطر یعنی مردان بالای ۵۰ سال بخصوص کسانی که در خانواده شان سرطان پروستات دیده شده لازم است هر شش ماه تا یک سال یکبار این آزمایش را انجام دهند.
آزمایش پی اس آی چیست؟ این آزمایش بسیار کمک کننده است. وقتی سلول های سرطانی در پروستات شروع به تکثیر و فعالیت می کنند، سطح پی اس آی خون بتدریج افزایش می یابد. افزایش پی اس ای پیش رونده در خون نشانه سرطان پروستات است. پی اس ای طبیعی مرد باید کمتر از ۴ باشد. اما در فردی اگر مشاهده کنیم از یک به ۲ رسیده و بتدریج در حال بیشتر شدن است، علامت خوبی نیست و حتما باید به آن مشکوک شد و بررسی شود. مردان با پی اس آی بالای ۴ حتما باید معاینه شوند و در صورت لزوم نمونه برداری یا بیوپسی نیز کمک کننده است.
آیا می توان سرطان پروستات را کنترل کرد؟ خوشبختانه در صورتی که بیمار در مراحل ابتدایی پیدایش باشد، براحتی با عمل جراحی کنترل می شود. در مراحل پیشرفته هم سرطان پروستات به درمان های دارویی پاسخ خوبی می دهد. البته قدرت تهاجم سرطان مهم است و گاه دیده می شود سلول ها بسرعت به نقاط دیگری از بدن دست اندازی می کنند.

مهم ترین علائم پروستاتReviewed by جنتلمرد on Feb 4Rating: 3.0مهم ترین علائم پروستاتبررسی یکی از شایع ترین بیماری های موجود در بین اقایان و شایع ترین علائم ان

مهم ترین علائم پروستات، یکی از شایع ترین بیماری های موجود در بین آقایان و شایع ترین علائم ان

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *