راه های مبارزه با کبد چرب

لباس پشمی
بهترین روش شستن لباس های پشمی
۲۶/۰۸/۱۳۹۷
شیشه عینک
بهترین راه پاک کردن شیشه عینک
۲۹/۰۸/۱۳۹۷
کبد چرب

جنتلمرد

از مصرف غذاهایی مانند نان، برنج و ذرت تا حد امکان خودداری کنید. تا جایی که می‌توانید مصرف نان‌هایی را که از آرد سفید تهیه شده‌اند، کاهش بدهید. مصرف زیاد کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده (مانند آردهای سفید که فیبر و مواد مغذی آنها جدا شده است) باعث افزایش سطح انسولین خون می‌شود. حساسیت به انسولین خود یک عامل کلیدی در بروز کبد چرب است.از مصرف محصولات تهیه‌شده از غلات کاملی که بر روی برچسب‌شان عبارت «غنی‌شده» نوشته شده است، خودداری کنید. اگر گاهی هوس خوردن نان به سرتان زد، نان تازه بخرید. اگر قصد مصرف برنج هم داشتید، برنج قهوه ای گزینه‌ی بهتری نسبت به برنج سفید است.

نوشابه‌های گازدار، نوشابه‌های انرژی‌زا و بسیاری از آبمیوه‌ها سرشار از شکر و شیرین‌کننده‌های مصنوعی‌اند. این شکر وارد شده به بدن می‌تواند منجر به بروز کبد چرب شود. بدن‌تان نمی‌تواند شکر موجود در یک قوطی نوشابه (که محتوی ۱۰ قاشق چای‌خوری شکر است) را تجزیه کند و این امر بر روی کبدتان تأثیر منفی می‌گذارد.براساس تحقیقات دانشگاه پزشکی آتلانتا شکر (به‌خصوص فروکتوز) می‌تواند باعث بروز و پیشرفت کبد چرب غیرالکلی شود. بین شکر و افزایش چاقی، چربی خون و مقاومت به انسولین رابطه‌ی مستقیمی وجود دارد.

از غذاهای سرخ‌کردنی، تف‌دادنی، بودادنی، سیر داغ، پیازداغ، تنقلات شور و غذاهای نمک‌سود مانند ماهی‌شور، چیپس، پفک، یخمک، ترشیجات و سس بپرهیزید.گوشتها را آب‌پز و کباب میل کنید.گوشت گوساله، مرغ، گوشت فریزری، سوسیس، کالباس، و کنسرو نخورید.گوشت‌های لطیف و گرم ماننده بره، بوقلمون، شتر، کبوتر، خروس، و بز مصرف کنید.ناشتا یک عدد سیب (ترش نباشد) میل کنید.صبحانه را 14 عدد زیتون میل کنید.عصر یک لیوان شربت سکنجبین میل کنید دمجوش زعفران با عسل میل کنید.ماست را همراه با یک نخود زنجبیل میل کنید.شب 14 عدد بادام بخورید؛ بادام را آهسته و پیوسته مانند آدامس چند دقیقه بجوید.سعی کنید غذا را زیاد بجوید تا بزاق دهانی بیشتری به معده بفرستید.اگر ناهار نخورید، سریع‌تر درمان می‌شوید.رای عدم‌تمایل به غذا در طول روز، صبحانه مقوی مانند حلیم، کله‌پاچه، ارده‌شیره بخورید و اگر در طول روز ضعف کردید، یک مشت تنقلات گرم و طبیعی مانند نخودچی، کشمش، بادام، فندق و پسته بخورید.

راه های مبارزه با کبد چربReviewed by جنتلمرد on Nov 18Rating: 3.0راه های مبارزه با کبد چربراهکار هایی بیرای مقابله با این بیماری را بررسی می کنیم

راه های مبارزه با کبد چرب ، راهکار هایی بیرای مقابله با این بیماری را بررسی می کنیم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *