بهترین روش شستن لباس های پشمی

ساعت
نکات نگهداری از ساعت
۲۵/۰۸/۱۳۹۷
کبد چرب
راه های مبارزه با کبد چرب
۲۷/۰۸/۱۳۹۷
لباس پشمی

[جنتلمرد

پارچه های پشمی در گذشته از پوست و پشم حیوانات به دست می آمدند .

البسه هایی که از پشم اصلی حیوانات درست می شوند ، لباس هایی فوق العاده گرم هستند و در فصل زمستان هیچ گونه سرمایی به داخل بافت آنها نفوذ نمی کند و تا  80% مانع  ورود سرما به بدن افراد می شود . اکنون لباس های پشمی از بافت های مصنوعی ساخته می شود و تا حدود کمی از ورود سرما جلوگیری می کنند .

لباس های پشمی دو  دسته اند: لباس هایی که دارای پشم ظریفی هستند و لباس هایی که دارای پشم ضخیم تری  هستند .

بهتر است لباس‌های بافتنی و پشمی خود را با دست بشویید اما شستن آن‌ها در ماشین لباسشویی هم ممکن است، برای شستن لباس بافتنی در ماشین لباسشویی به روش زیر عمل کنید:

1- اگر ماشین لباسشویی شما تنظیمات خاصی برای لباس پشمی دارد از آن استفاده کنید و یا از دور کند ماشین لباسشویی که با عبارت Hand Wash هم مشخص می‌شود بهره بگیرید. اگر چنین تنظیماتی در ماشین لباسشویی شما وجود ندارد درجه سرعت آن را در پایین‌ترین حالت ممکن قرار دهید چون چرخیدن سریع به الیاف پشمی به شدت آسیب می‌زند.

2- قبل از اقدام به شستن لباس بافتنی و پشمی ابتدا برچسب مراقبتی آن را به دقت بخوانید و دما و روش مناسب شستشو را پیدا کنید سپس یک شوینده با فرمول مناسب که فاقد آنزیم بوده و ملایم باشد انتخاب کنید و فرآیند شستشو را انجام دهید.

3- پس از پایان یافتن شستشو ترجیحا از خشک کن ماشین لباسشویی استفاده نکنید و لباس را از ماشین خارج کرده و با دست آرام فشار دهید تا آب اضافی آن خارج شود. سپس آن را روی یک حوله تمیز پهن کنید و حوله را همراه با لباس رول کنید تا آب آن گرفته شود.

4- از آویزان کردن لباس‌های بافتنی اجتناب کنید چون پشم خیس سنگین است و وزن زیادی را به الیاف لباس وارد می کند. لباس را افقی روی سطح یک حوله خشک قرار دهید تا به تدریج و با جریان هوا خشک شود.

بهترین روش شستن لباس های پشمیReviewed by جنتلمرد on Nov 17Rating: 3.0مهم ترین نکات درباره ی شستن لباس پشمیبررسی نکاتی برای شستن لباس پشمی و کمترین ضرر ها برای این نوع لباس

بهترین روش شستن لباس های پشمی

بررسی نکاتی برای شستن لباس پشمی و کمترین ضرر ها برای این نوع لباس

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *