همه چیز درباره ی تخمه افتاب گردان

الزایمر
نکاتی درباره آلزایمر
۰۳/۰۹/۱۳۹۷
انواع آچار
شناخت انواع آچار
۰۶/۰۹/۱۳۹۷
تخمه

جنتلمرد

تخمه ضد سکته: این دانه سرشار از ویتامین E است. این ویتامین نوعی آنتی اکسیدان است. به همین دلیل مصرف دانه آفتابگردان مانع از اکسید شدن کلسترول و تاثیر منفی آن روی قلب و رگ ها می شود. به این ترتیب کلسترول در دیواره رگ ها رسوب نکرده و خطر سکته قلبی ناشی از گرفتگی رگ ها کاهش می یابد. بهترین میزان مصرف روزانه یک فنجان است.

تخمه ضد التهاب: این دانه منبع ویتامین E است. این ویتامین یکی از ترکیب هایی است که با عبور از سلول ها از طریق جریان خون، باعث از بین رفتن رادیکال های آزاد و جلوگیری از تاثیر رادیکال های آزاد روی سلول ها و التهاب آنها می شود. این تاثیر به ویژه روی غشای سلول ها، سلول های مغز و سلول های عصبی دیده می شود. ویتامین E موجود در دانه آفتابگردان پوست را در مقابل آسیب اشعه فرابنفش و مادون قرمز خورشید محافظت می کند. به این ترتیب پوست پیر نمی شود؛ بنابراین برای آنکه پوست دچار پیری نشود، مصرف این تخمه را فراموش نکنید.

تخمه ضد سرطان: دانه آفتابگردان حاوی مقدار زیادی سلنیوم است. این عنصر باعث کنترل عملکرد DNA در حین کد برداری شده و به این ترتیب مانع از ابتلا به سرطان می شود. علاوه بر اینکه سلنیوم باعث فعال شدن عملکرد بسیاری از پروتئین ها مانند «گلوتیشن پراکسیداز» می شود. این پروتئین ها مانع از ابتلا به سرطان می شوند.

زمانی که میزان پروتئین های مفید مانند پروتئینی که به آن اشاره شد، کاهش یابد، DNA آسیب دیده و کد برداری نامناسب، آغاز ابتلا به سرطان است. مصرف این دانه به طور خاص مانع از ابتلا به بعضی از انواع سرطان ها مانند کولون، خون و پروستات می شود.

تخمه استخوان ساز: همه می دانیم مصرف کلسیم برای حفظ سلامت استخوان مهم است اما فراموش می کنیم که استخوان ها به منیزیم برای جذب بهتر کلسیم نیاز دارند. یکی از منابع مهم منیزیم، تخمه آفتابگردان است.

تذکرات مهم :

  • بهترین زمان مصرف مغزها در طول روز صبح‌ها به عنوان میان‌وعده است.
  • اگر آخر شب مصرف شود چون بعد از آن می‌خوابند، کالری آن مصرف نخواهد شد.
  • به خاطر داشته باشید هنگامی که خیلی گرسنه هستید تخم آفتابگردان استفاده نکنید چون معده را خسته می‎کند.
  • از مصرف مغز تخمه ها به صورت پوست کنده و آماده حتی الامکان خودداری کنید زیرا در این صورت کالری خیلی بالاتری دریافت می کنید.
  • علاوه بر این، احتمال اکسیده شدن این مغز تخمه ها بیش از خود تخمه هاست. درضمن اگر از هر چند تخمه ای که می خورید یکی تلخ است معنی آن این است که این تخمه ها در حال فساد هستند.
  • توصیه می شود همیشه از آجیل های بو ندادهاستفاده کنید.
همه چیز درباره ی تخمه افتاب گردانReviewed by جنتلمرد on Nov 25Rating: 3.0همه چیز درباره ی تخمه افتاب گردانتخمه افتاب گردان از پرکار بردترین و معروف ترین خوراکی هاست که می خواهیم ان را بررسی کنیم

همه چیز درباره ی تخمه افتاب گردان

تخمه افتاب گردان از پرکار بردترین و معروف ترین خوراکی هاست که می خواهیم ان را بررسی کنیم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *